Inrichten logeerwoningen uitbesteed aan MijnStudent

  • |Klant: Woningcorporatie Mitros
  • |Categorie: Klussen
logeerwoningen

Wanneer je 800 woningen per jaar renoveert, heb je uniform beleid nodig voor de tijdelijke huisvesting van bewoners. Woningcorporatie Mitros en MijnStudent ontwikkelden daarvoor samen een goed werkende aanpak. Inkoper Ron Sierink en teammanager Wonen Diny Polwijk van Mitros vertellen over dat proces.

Ron: “Natuurlijk hadden we bij elk renovatieproject wel een oplossing. Soms logeerwoningen, soms een hotel of pension.  Maar eigenlijk was er telkens een ander team mee bezig dat vervolgens het wiel opnieuw uitvond.

Diny: “Bovendien waren de kosten van tijdelijke opvang versleuteld in de projecten.  Dat moest helderder. We wilden voor iedere bewoner een basisstandaard, en daarna per project de beste oplossing bepalen. In een jongerencomplex ziet die er anders uit dan in een flat waar de gemiddelde leeftijd 89 is.”

Ron: “Kortom, we wilden trajectoverschrijdend beleid voor wat we logeerwoningen zijn gaan noemen. Omdat het nieuw ontwikkeld moest worden, werd staflid Tim Cools aan het project verbonden. Vervolgens organiseerden we een aanbesteding, waarin we ook vroegen om eigen oplossingen. Het bleek dat geen enkele partij de door ons gevraagde dienst al compleet had staan. Ook MijnStudent niet. Ze hadden wel een eerlijk verhaal over waar ze goed in waren en wat ze nog moesten leren.  En ze zaten vol vuur, energie en elan om er een succes van te maken. Daarom hadden we vertrouwen in hen. We kenden hen bovendien van eerdere klussen zoals tuinen opknappen en verhuisdiensten voor bewoners. We wisten dat ze flexibel zijn en snel kunnen handelen als het nodig is. Want je kunt standaardiseren wat je wilt, soms moeten dingen opeens toch sneller of anders. “

Diny: “In de bouw kom je altijd wel iets tegen waar je niet op gerekend had. Op zulke momenten merk je hoe goed de mensen van MijnStudent communiceren, en hoe hard dat nodig is. Ze zijn bereid kritisch naar zichzelf te kijken als ze iets niet effectief hebben gedaan. Maar soms ben je intern zélf de zwakste schakel. Het was opvoeden naar beide kanten.”

Ron: “Het inrichten van logeerwoningen is een doorlopend proces. Alleen is het niet regelmatig en ook niet onze core business. Maar we moeten het wel organiseren. MijnStudent ontzorgt ons daarin steeds verder. Zo beheren ze onze opslagplaats met spullen voor woninginrichting. We hebben alles, van bedden tot strijkplanken en keukengerei. MijnStudent houdt bij wat nog bruikbaar is en wat we moeten vervangen. “

Diny: “We hebben een ritme gevonden. MijnStudent is zo professioneel geworden dat ik er bijna geen omkijken meer naar heb. Ik voel me boven verwachting ontzorgd.”

“MijnStudent is zo professioneel geworden dat ik er bijna geen omkijken meer naar heb. Ik voel meboven verwachting ontzorgd.”

Bedrijfsgegevens

    • Medewerkers:
    • 356
    • Specialisaties:
    • Volkshuisvesting
    • Opgericht:
    • 1998
    • Schakelt MijnStudent in voor:
    • Inrichten logeerwoningen bij renovaties
    • Mitros Woningcorporatie in Utrecht en Nieuwegein verhuurt 31.925 verhuur-eenheden. Voornamelijk woningen, maar ook bedrijfsruimtes, garages en bergingen. Verder heeft Mitros een bescheiden aantal koopwoningen.

Meer cases...

logeerwoningen

Floorwalkers helpen bij het inhuizen van 6.000 mensen

Deze zomer heeft MijnStudent meegewerkt aan een heel tof en interessant project van PoortCentraal. 20 floorwalkers hebben aan de Rijnstraat 8 in[...]

logeerwoningen

Hulp van meedenkende studenten op het IJburg College 2

Thomas en Nico kunnen goed met elkaar opschieten, dat zie je meteen. Ze hebben elkaar twee maanden niet gezien, maar beginnen meteen weer grapjes[...]

logeerwoningen

Klussen en verhuizen in het oudste bedrijf van Nederland

Dat oud en jong goed samengaan bewijst de jarenlange samenwerking tussen het Bartholomeus Gasthuis en MijnStudent.Het Bartholomeus Gasthuis is[...]